Stäng
  • Sveriges största hockeyspecialist
  • Alltid snabba leveranser
  • Vi skickar dina beställning samma dag*
MISSA INTE MÅNADSFINALEN! - VI KÖR SÅ LÅNGT LAGRET RÄCKER! | SE FINALEN HÄR »

Allmänna villkor

Dessa villkor gäller från 2020-08-03 och är tillämpliga i fall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med detsamma. Som konsument omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen. Köparen skall vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med hockeystore.se

Betalsätt

Du har möjlighet att betala din order med konto-/kreditkort, mot faktura, genom delbetalning eller direktbetalning via din banks internetbank (Handelsbanken, Swedbank, Nordea eller SEB). Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och GDPR.

Konto/-kreditkort

Vid online-betalning kan du använda ditt VISA, MasterCard eller Eurocard. Vi belastar ditt konto-/kreditkort först när köpet avslutats.

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Fakturaavgift 0 kr.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Läs mer om villkoren för Klarna faktura här.

Delbetala från 50kr/mån med Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor finner du här. Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betalningsskyldighet

Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Säkerhet

Hockeystore är en HTTPS säkrad hemsida. Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) är ett protokoll för krypterad transport av data för HTTP-protokollet. HTTPS krypterar trafiken mellan en dator och hemsidan för att kunna skydda användarens integritet vid känsliga överföringar (t.ex. inloggning, hantering av privat information, samt mera allmänt). Med HTTPS skall förbindelsen inte kunna avlyssnas av tredje part och användaren skall kunna lita på att webbservern är densamma som den utger sig för att vara.

Leverans

Normal leveranstid är inom 1-3 arbetsdagar, leverans sker inom Sverige. Om någon av de varor du beställt inte finns i lager meddelar vi dig utan onödigt dröjsmål en ny beräknad leveranstid alternativt har du rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden är av väsentlig betydelse.

Leveranstiden på klubbeställningar är upp till 2 veckor.

Var noggrann när du fyller i leveransadress. För att ändra leveransadress efter det att paketet har lämnat vår lager är vi är tvungna att debitera 200:- extra i fraktavgift. Är du snabb och upptäcker eventuellt fel direkt efter du lagt ordern så ändrar vi leveransadressen gratis.

Leveransmetoder

Alla leveranser skickas med DHL . Du kan välja att få ditt paket levererat till ett ombud eller hem till dörren.  Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. En fraktkostnad tillkommer baserat på paketets vikt, storlek och leveranssätt. Vi erbjuder följande leveranssätt:

Fraktkostnader

Logistiktjänst Kostnad Förklaring
     
Bring 59 kr Hämta hos ombud*.
Skickas med tjänsten Bring Parcel pick-up.
DHL Service Point 59 kr Hämta hos ombud*.
Skickas med tjänsten DHL Service Point.
Max vikt/mått över 20 kg. Längd 150 cm, längd + omkrets = 300 cm.
DHL Service Point 99 kr Standardfrakt för Hockeyklubbor – Hämta hos ombud.
Skickas med tjänsten DHL Service Point*.
Max vikt/mått över 20 kg. Längd 150 cm, längd + omkrets = 300 cm.
Bring Home Delivery 199 kr Övriga paket med hemleverans*.
Skickas med tjänsten Bring Home Delivery.
Bring Homedelivery 249 kr Skrymmande paket med hemleverans* exempelvis Hockeymål.
Skickas med tjänsten Bring Homedelivery.
Hockeystore Jönköping Fri frakt Hämta i butik:
Hockeystore Jönköping.
Adress: Huskvarnavägen 40, 554 54 Jönköping

Hämta hos ombud*
Bring: Paketen levereras till mottagarens närmsta utlämningsställe eller postkontor. Mottagaren blir föraviserad med information om var han/hon kan hämta ut sitt paket.

DHL Service Point: En snabb och säker pakettjänst till privatpersoner i Sverige. Leveransen sker nästa helgfria dag och skickas till valt DHL-ombud. Du aviseras via sms när du kan hämta ut paketet. Läs avvikelser hos DHL här.

Hemleverans*
Bring: Leverans vardagar kl. 08.00-17.00, som standard utan kvittens. Levereras sker till anvisad plats om angivet,
annars utanför mottagarens dörr. Mottagaren aviseras när paketet är på väg samt innan leverans. Leverans mot kvittens erbjuds som tilläggstjänst.

Outlösta försändelser

Kostnaden för outlösta försändelser är följande:
Ombud 258 kr
Hemleverans klubbor 398 kr
Hemleverans 771 kr

Terminalhyra

Kan du inte ta emot din hemleverans inom 5 dagar från avisering kommer du att bli debiterad för hanteringskostnader om 249 kr per dag och försändelse.

Klubbeställningar

Leveranstiden för beställning på klubbkonfektion som ska tryckas är upp till två veckor.

Avbeställning

Hockeystore arbetar alltid på att minska leveranstiderna och oftast behandlas din order direkt efter du genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning. Hämta ut din order först, för att sedan returnera den till oss för att undvika extra kostnader (läs outlösta försändelser).

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom 14 dagar från det att du mottagit varan, vi på Hockeystore erbjuder 60 dagars ångerrätt. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du meddelar oss innan denna 60 dagars period löpt ut. Senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet ska du utan dröjsmål skicka artikeln du ångrar åter till oss.

Använd vår retursedel (du hittar den på baksidan utav orderbekräftelsen eller att ladda ned här nedanför) och skicka den tillsammans med varan i orginalförpackning tillbaka till oss på Hockeystore. Glöm inte att bifoga kvitto eller orderbekräftelse. Vår retursedel:

Retursedel Hockeystore

Du som kund har även enligt lag rätt att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt, vill du använda den kan du ladda ned blanketten här:

Ångerblankett konsumentverket

För att byta en vara gör du en retur på den felaktiga artikeln och lägga en ny order på rätt artikel på Hockeystore.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet då den önskade varan kan vara slutsåld när paketet kommer fram till oss.

För att returnera paket som levererats till ombud:
Fyll returblanketten och packa med varan du vill returnera till oss i ett väl emballerat paket. Klistra på returfraktsedeln och lämna in på ombud. Har tappat bort returfraktsedeln så hjälper kundservice dig med en ny.

För att returnera paket som levereras med hemleverans ska fylla i returblanketten och packa med varan du vill returnera till oss i ett väl emballerat paket. Skicka ett mail till kundservice@hockeystore.se och förse oss med följande information:

  • Ordernummer
  • Artikelnummer samt returorsak per artikel (se nedan):
    2.1. För liten i storleken
    2.2. För stor i storleken
    2.3. Motsvarar inte förväntningarna
    2.4. Annan orsak (skriv i mailet)

Därefter hör vi av oss med vidare instruktioner. Vi kommer utan onödigt dröjsmål bekräfta att vi tagit emot ditt beslut om att utöva ångerrätten. Obs! Hockeystore löser ej ut paket skickade mot postförskott/efterkrav.

Avdrag värdeminskning på returer
Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på returer med upp till 100% där:

  • Orginalkartongen inte är intakt
  • Varan är använd eller returnerad på fel sätt
  • Vid saknade delar eller eventuella skador.
  • Samtliga etiketter och eventuella manualer ska sitta kvar samt skickas med.
  • Repor eller små skador debiteras beroende på omfattning/storlek på skada.
  • Det är viktigt att ytteremballage används när du packar returen, och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Detta gäller även för varor som returneras med emballage som kan anses ohygieniskt för vår personal t.ex. förpackningar som tidigare använts till livsmedel.

Undantag gällande ångerrätt
Vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du inte någon ångerrätt om du köper livsmedel som t ex kosttillskott och energibars och övriga artiklar som klassas som livsmedel. Obs! Oöppnade/plomberade förpackningar av exv kosttillskott anses inte undantagna. Ångerrätten gäller inte alls varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål. Vid köp av hygienartiklar eller underkläder, får förseglingen inte vara bruten, sådana varor med bruten försegling kan inte returneras.

Återbetalning

Eventuell återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om att du som konsument ångrat dig. Vi kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, vilket som sker först. När varan eller varorna är mottagna kontrollerade och godkända så krediteras beloppet inklusive eventuell fraktkostnad. Observera att extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder, betalas ej tillbaka. Returnerar du endast en del av din order betalar vi inte tillbaka någon leveranskostnad. Återbetalningen sker via Klarna och de kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen. Du som konsument står för returfrakten till oss.

Returkostnaden är:
Ombud (standard returfraktsedel) 79 kr
Hockeyklubbor (levererats till ombud eller hemleverans) 99 kr
Skrymmande exempel Hockeymål (levererats med hemleverans) 399 kr

Returadress:
Spobik AB
Huskvarnavägen 40
554 54 Jönköping

Reklamationer

Om en vara avviker från avtalet eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som vi har givit, kan varan reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage.

Du har 3 års reklamationsrätt från det att du köpt varan. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.
För att din reklamation ska bli godkänd behöver du skicka ett mail till kundservice@hockeystore.se med ditt ordernummer, betalningsreferens (kvitto eller orderbekräftelse), bilder och en beskrivning på vad det är som är fel med produkten. Beroende på reklamation kan det ta upp till 14 dagar innan hockeystore återkommer till dig med ett besked. Viktigt att du bifogar faktura/kvitto som bevis annars gäller ingen reklamation.

Återbetalning Reklamation
Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation kommer eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Återbetalningen sker via Klarna och de kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen. Returfrakt för eventuellt ny produkt vid godkända reklamationer betalas av Hockeystore. Vid fler reklamationsfrågor kontakta kundtjänst.

Transportskador

Hockeystore ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. För att vi ska kunna göra en reklamation rekommenderar vi att du anmäler det direkt till vår kundtjänst vid synlig transportskada. Dold transportskada rekommenderar vi att du anmäler inom 7 dagar från mottagandet av produkterna. När du tar emot godset är det viktigt att du kontrollerar så inte godset blivit transportskadat, skriv inte under om emballaget inte är helt. Ombudet/transportören måste anmärka på dennes samt din kopia av fraktsedeln innan du skriver under, att emballaget var sönder vid leverans.

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.

All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Spobik AB (org. nr 559155-6633)

Spobiks kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Spobiks behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att kunna fullgöra köp på Hockeystore.

Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor

Hockeystore kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.

Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Hockeystore att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.

När du använder Chatt och/eller FAQ kan Hockeystore komma att hantera och lagra de personuppgifter som t.ex. telefonnummer, för- och efternamn, adress, e-post, IP-nummer som du själv uppger för att kunna logga och spara historik från tidigare chattar.

När du som kund väljer och e-posta till Hockeystore så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Spobik AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om behandlingen av dina personuppgifter inte har följt lagen.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Spobik AB

Huskvarnavägen 40

554 54 Jönköping

Eventuella tryckfel

Vi förbehåller oss för fel i information och specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende. Vid eventuella felaktigheter (t.ex. fel pris, lagerstatus, tryckfel på hemsidan, massbeställningar m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen.

Adressändring på befintlig order

Det går att ändra adress på en skickad order mot en avgift på 200:- för administrativt arbete. Kontakta kundtjänst för snabb assistans.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) i Sverige: Allmänna Reklamationsnämnden: https://www.arn.se/ , Box 174, 101 23 Stockholm. Alternativt: European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Det räcker att du som konsument hör av dig till en av parterna.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Hockeystore behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Hockeystores integritetspolicy.

Varukorg(0 artiklar)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan